29 december 2012

Mijn rappportcijfer

Ik heb de KNVB trainer coach gedaan en hier zie je mijn resultaten.

Mijn overall resultaat is 89%. Niet slecht voor en beginnende coach zonder opleiding. Gelukkig zijn er dus ook nog verbeterpunten. Dit zijn mijn belangrijkste verbeterpunten.


B.2.4 Legt verband met training
Leg accenten tussen training en wedstrijd. Door tijdens de wedstrijd te coachen op situaties die getraind zijn komt de F-pupil in aanraking met het leermoment. Kinderen vinden het prettig wanneer bepaalde patronen in elke training en wedstrijd terugkomen.

B.2.7 Controleert zinvolheid
Coach niet te veel of te vaak. Het heeft namelijk niet altijd zin om te coachen. Controleer af en toe of het zinvol is wat je roept tijdens het coachen. Verbetert het team of de speler na iets wat jij hebt gezegd?

B.2.8 Coacht op hier en nu
Wacht niet te lang met coachopmerkingen. Coach zoveel mogelijk op het hier en nu. F-pupillen leven in de waan van het spel, iets wat 5 minuten geleden is gebeurd weten ze echt niet meer. Onthou wat er is gebeurd en ga erop trainen of kijk of je het nog een keer ziet gebeuren en coach dan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten