31 december 2011

Goede voornemens

Elk jaar rond de jaarwisseling hoor je weer om je heen wat de goede voornemens zijn. Of ze vragen je naar jouw goede voornemens. Ik heb daar nooit aan mee gedaan. En wees gerust ook nu zul je geen goede voornemens van me horen. Ook al zijn de meeste voornemens echte klassieke clichés en ben ik een liefhebber van clichés: ik doe er niet aan mee. Daarnaast ik rook niet (meer). Ik drink (bijna) niets en mijn gewicht, ja ik wordt een beetje zwaarder. Dus de cliché goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn niet van toepassing op mij.
Maar wat misschien voor mij wel veel belangrijker is: ik bewaar mijn goede voornemens namelijk niet tot de laatste dag van het jaar. Zonde toch. Nee, als het een goed voornemen is dan kun je er toch direct mee beginnen. Of het nou 1 april, 23 oktober of weet ik welke datum het is:

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag al kan doen.

Natuurlijk heb ik nog wel doelen voor het volgend jaar. Ik heb ze op een lijstje gezet. Kijk maar hiernaast. Wat ik iedereen mee wil geven voor komend jaar: Wees tevreden met wat je hebt en zo niet. Doe er wat aan! En houdt er rekening mee dat als je wilt veranderen, je het anders moet doen dan de vorige keer. Want: Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg!

Tot slot heb ik natuurlijk ook nog wensen voor 2012. Te beginnen met iedereen het beste te wensen: nl de volgende wijze les:
Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. (Albert Schweitzer) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten